Akkreditált kiváló tehetségpont és két tanítási nyelvű szakmai műhely
Az Oktatási Hivatal Bázisintézménye
Minősített Tehetséggondozó Műhely
Alapítványunk 1993 óta segíti az akkori 9. Sz. Általános Iskola, majd a későbbi Jankay Tibor Két Tanítási Nyelvű Általános Iskolában folyó oktatást. Az alapítvány célja a Jankay Tibor Két Tanítási Nyelvű Általános Iskola pedagógiai programjának támogatása, ezen céljának elérése érdekében:
- közösségi, kulturális, ismeretfejlesztő, tanító és hasznos szabadidő programokat támogat, szociális támogatást nyújt nehéz helyzetben levő személyeknek, vagy ilyeneket segítő szervezeteknek, alapítványoknak
- elősegíti a gyermekönkormányzat munkáját, kiadványok szerkesztésével, szöveges nyomtatványok kiadásával, digitális tartalmak fejlesztésével, terjesztésével, rendezvények finanszírozásával
- elősegíti az egészséges családi és közösségi élet erkölcsi felemelkedését
- az alapítvány a 4/2006. sz. KJE. Jogegységi határozatnak megfelelően közhasznú céljait a fenti tevékenységek gyakorlása során kívánja elérni
Alaptevékenységei közé tartozik:
- szeretné biztosítani a diákok szabadidejének helyes eltöltésének feltételeit
- cél a békési kerámiakultúra reprodukálása és gyakorlása
- feladat a népi hagyományok ápolása
- szeretnének pályázatokon, illetve kiállításokon részt venni
- munkájuk lenne kiállítások rendezése és szervezése
- nemzetközi kapcsolatok kiépítése
- tehetséges fiatalok támogatása
- elősegítenék a művészeti iskolába való felvételit (középiskolák, főiskolák, egyetemek)
- az iskolai számítástechnikai oktatás fejlesztése
- idegen nyelv oktatásának fejlesztése és annak szervezése
- iskolai sport és táborozás támogatása
- gyermek önkormányzat és az iskolai kiadványok támogatása
A Gölöncsér Alapítvány ezúton fejezi ki köszönetét mindazoknak, akik adójuk 1 %-át az alapítvány számára felajánlották. A befolyt összeget - 675.707 Ft-ot - táborozás, erdei iskola, fazekas szakkör támogatására, a gyermekönkormányzat kiadványainak megjelentetésére, valamint nyelvvizsgadíjak hozzájárulására használta fel. Az alapítvány köszönettel veszi a felajánlásokat a jövőben is.
Adószám: 19058166-1-04
Számlaszám: 11733003-20054654-00000000
az NTP-TV-16 - 0078 sz. pályázathoz Az országos angolverseny olyan tehetséggondozó program, mely az ország bármely területén lévő általános iskolában elérhető a 7-8. osztályos tanulók számára. Célunk gyermekbarát, a tanulók életkori sajátosságaihoz alkalmazkodó, érdeklődésükre számot tartó tehetséggondozó verseny megrendezése, a tanulói személyiség kibontakoztatása adottságaikkal, fejlődésükkel, tevékenységeikkel, szerzett tapasztalataikkal összhangban Sikerélményt nyújtó megmérettetési lehetőség és versenyrutin megszerzésének biztosítása a tanulók számára egységes, objektív és átlátható értékelési rendszer alkalmazásával. Intézményünk a természetismeret és idegennyelvi tehetséggondozás területén nyerte el a KIVÁLÓ címet az akkreditáció során. Az Országos angol nyelvi versenyt az Oktatási Minisztérium szakmai és anyagi támogatásával 2001-től 7 alkalommal sikeresen és eredményesen rendezte meg a Veszprém Megyei Pedagógiai Intézet és Szakszolgálat. Az intézmény átszervezése miatt a 2008/2009 tanévben ezt a feladatot már nem tudták elvállalni. Ekkor került a verseny Békéscsabára. A cél a verseny folyamatosságának biztosítása volt. Intézményünk az elmúlt nyolc tanévben eredményesen szervezte meg, és bonyolította le a versenyt, és ezt a hagyományt a továbbiakban is szeretnénk folytatni. A tapasztalatok összegzését, értékelését minden évben elvégeztük, figyelembe véve a versenyben közreműködők, tanulók, felkészítő kollégák véleményét. Így alakulhatott ki egy népszerű és színvonalas verseny. Különösen pozitív megítélést kapott a verseny gyermekközpontú szemléletmódja és annak a gyakorlati lebonyolításban való érvényesítése, valamint a szervezett tájékoztatás, a feladatlapok fordulók utáni közzététele, a kísérő programok szervezése. A verseny előkészítéséhez és sikeres lebonyolításához szükséges intézményi háttér rendelkezésünkre áll, a megvalósítást szakmai team koordinálja. A 3. döntő fordulót az utóbbi 9 tanévben a Jankay Tibor Két Tanítási Nyelvű Általános Iskola épületében, az iskola dolgozóinak bevonásával bonyolítottuk le. Az épület alkalmas a tanulók elhelyezésére, étkeztetésére, a kísérők várakozási idejének kulturált eltöltésére, a verseny megnyitójának és eredményhirdetésének ünnepélyes lebonyolítására, a forduló megrendezéséhez szükséges tárgyi – technikai feltételek adottak. Az országos fordulóba jutott tanulók számára a verseny előtti éjszakára szállást és étkezést, a verseny napján ebédet térítésmentesen biztosítottuk. Az országos forduló valamennyi résztvevője oklevelet, könyvjutalmat és a verseny nevét és időpontját tartalmazó emléktárgyat kapott. Fontosnak tartjuk a versenyszervezésben szerzett tapasztalataink, jó gyakorlatunk átadását is, így a kísérőtanárok számára terveztünk egy bemutatót, illetve konzultációs lehetőséget biztosítottunk a felmerült kérdések megbeszélésére a verseny döntő fordulóján.
Az általános iskolai, középiskolai, szakiskolai, kollégiumi, valamint a kulturális intézményekben
működő tehetséggondozó műhelyek támogatása című kiírás
NTP-TM-13-0074. sz.
Bloody Mary - avagy a brit történelem máskép(p)
tehetséggondozó programhoz
Az NTP-TM-13-0074. számú tehetséggondozó program résztvevői a békéscsabai Jankay Tibor Két Tanítási Nyelvű Általános Iskola ötödikes és hatodikos két tanítási nyelvű osztályának tanulóiból kerültek ki.
A projekt első felében a foglalkozások alkalmával feldolgoztuk a brit történelem legfontosabb eseményeit (mikor, miért és hogyan érkezetek a szigetre a különböző népcsoportok; hogyan éltek, mit viseltek, milyen házakban éltek, mit ettek, ittak) a Keltáktól kezdődően a rómaia-kon, angol-szászokon, vikingeken és normannokon keresztül napjainkig; érintve a Tudor uralkodókat, Stuartokat, a Hanoveri ház uralkodóit és a jelenlegi uralkodóház jeles képviselőit. A foglalkozások alkalmával a történelmi ismereteken túl az irodalmi és kulturális témák feldolgozása is megtörtént. A téma feldolgozása projektpedagógiai módszerekkel kerültek megvalósításra.
A projekt második felében a tanulók egy öt egymást követő napon megvalósuló angol nyelven folyó tematikus tehetséggondozó foglalkozásokon vettek részt, napi 3x2 órás bontásban. A foglalkozások alkalmával a brit történelem egyik legfontosabb és legérdekesebb témáját dol-goztuk fel, a Tudor kort (VIII. Henrik, Bloody Mary, I. Erzsébet). Részletesen feldolgoztuk trónra kerülésük körülményeit, uralkodásukat, intézkedéseiket, jövőre gyakorolt hatásukat, történelmi jelentőségüket. A foglalkozások keretein belül a történelmi ismereteken túl az iro-dalmi és kulturális témák feldolgozása is megtörtént, hiszen a tábor a Shakespeare év jegyében zajlott.
A tematikus tábor Shakespeare jegyében került megszervezésre, így minden kiegészítő prog-ram ennek a történelmi és irodalmi kornak megfelelő információk elmélyítésére, rögzítésére épült. A tevékenységek alkalmával készülő tanulói projektek, produktumok felkeltették a többi táborlakó érdeklődését a téma iránt. Az esti szabadidős programok alkalmával lehetősé-get biztosítottunk a programban részt vevő tanulóknak, hogy 'kis tanárként' egy a témához kapcsolódó kvízjáték/totó/'Fele sem igaz' játék megszervezésében és levezetésében aktívan részt vegyenek. A tábor búcsúestéjén egy rendhagyó, interaktív drámajáték előadásával zártuk a projektet, mely magába sűrítette a projekt során elsajátított ismereteket.
A pályázatban megfogalmazott célok maximálisan teljesültek. A nyelvtanulás célja a minél teljesebb nyelvi kompetencia megszerzése, lehetőleg minél több készségben. Ehhez olyan programra van szükség, amely figyelembe veszi a tanuló életkorát, és ebből fakadóan holisz-tikus, az egész személyiségfejlődést szem előtt tartó programot követ. Ilyen programot valósí-tottunk meg, jól képzett pedagógusokkal, akik tisztában vannak a nyelvtanulás elméleti hátte-rével és módszertanilag is jól felkészültek.
Célunk,volt olyan projekt megszervezése, amely a lehető legtöbb alkalmat biztosította az ide-gen nyelv használatára. Délutáni tehetséggondozó műhelyeinkben az egyénre szabott tehet-séggondozás mellett az angolul is oktatott tárgyak ismeretének elmélyítése, bővítése történt meg élménypedagógiai és projekt elemekkel. A nyári angol táborban pedig az ismeretek el-mélyítése drámapedagógiai és élménypedagógiai elemekkel tette a kort még kézzelfoghatóbbá.
Az oldalt fejleszti és karbantartja: Medovarszki István