Akkreditált kiváló tehetségpont és két tanítási nyelvű szakmai műhely
Az Oktatási Hivatal Bázisintézménye
Minősített Tehetséggondozó Műhely
Ma már egyértelmű, hogy mindenki tudja, milyen fontos a nyelvtanulás. Azoknál a diákoknak, akik az iskolapadban ülnek, nem az a kérdés, hogy beszélnek-e valamilyen nyelvet, hanem, hogy hány nyelvet beszélnek. Manapság nagyon sokan tanulnak nyelveket, de nagyon kevesek azok, akik képesek kommunikálni is egy másik nyelven.
Úgy gondoljuk, hogy a mi Magyar-Angol Két Tanítási Nyelvű Programunk - melyet 2005. szeptember elsején indítottunk harmadik osztálytól - segít eszközt adni tanulóinknak, hogy képesek legyenek kommunikálni.
Miben különbözik ez a program a többitől?
Az anyanyelv és a célnyelv fejlesztése párhuzamosan történik
• Az angol, mint célnyelv tanítása természetes szítuációkban történik szóban megelőzve az írást
• Az angol nyelv használata természetes környezetben jelenik meg, nem nyelvtani és szótári drillek ismétlésében
• Első osztálytól heti öt célnyelvi angolóra van csoportbontásban, anyanyelvi tanár segítségével
• Bizonyos tantárgyakat angolul is tanulnak a gyerekek, mely biztosítja számukra a heti 8-12 óra célnyelvi környezetet
• Elsődleges cél az idegennyelvi kompetencia-fejlesztése és a spontán beszéd kialakítása
• Tanulóink ennek a komplex nyelvi képességnek köszönhetően akár magyarul, akár angolul is folytathatják tanulmányaikat
Mely tantárgyakat tanítjuk két nyelven?
• 1. osztály: Ének-zene, rajz, testnevelés
• 2. osztály: Ének-zene, rajz, testnevelés
• 3. osztály: Ének-zene, rajz, testnevelés és környezetismeret
• 4. osztály: Ének-zene, rajz, testnevelés és környezetismeret
• 5. osztály: Civilizáció, történelem, természetismeret és informatika
• 6. osztály: Civilizáció, történelem, természetismeret és informatika
• 7. osztály: Civilizáció, történelem és földrajz
• 8. osztály: Civilizáció, történelem és földrajz
Hogyan lehet részt venni a programunkban?
Tanulóink első osztálytól kezdve heti öt órában tanulják az angol nyelvet, e mellett egyes tantárgyakat idegen nyelven is elsajátítanak
• Negyedik osztály végén a KER A1 szintnek megfelelő komplex nyelvi mérésen adnak számot tanulóink a nyelvi képességeikről
• Felső tagozaton azok a tanulóink folytathatják tanulmányaikat két tanítási nyelvű osztályban, akik az A1-es szintű nyelvi mérésen sikeresen szerepeltek, és tanulmányi átlaguk a negyedik év végén legalább 4,5
Az oldalt fejleszti és karbantartja: Medovarszki István